Levi Strauss hisse senetleri zayıf tatil dönemi gelir beklentisi nedeniyle düşüşte
Kot giyim üreticisi Levi Strauss & Co (NYSE:LEVI) hisse senetleri Perşembe günü piyasa öncesi işlemlerde yaklaşık %11 düştü. Şirket, yaklaşan tatil dönemi için düşük gelir beklentisi öngördü ve bunu tüketici harcamalarındaki azalma ve perakendecilerden gelen talebin düşmesine bağladı. Yılbaşından bu yana hisse senetleri yaklaşık %27 artış gösteren Levi Strauss, piyasa açılmadan önce 18,77$ seviyesinden işlem görüyordu.
San Francisco merkezli şirket Çarşamba günü, khaki ve chino pantolonlarıyla tanınan ve zor durumda olan Dockers markasının satışını düşündüğünü açıkladı. Bu düşünce, zorlu perakende ortamında temel kot ürünlerine yeniden odaklanma çabasının bir parçası. Stifel analisti Jim Duffy, toptan satış ve Dockers gibi segmentlerin düşük performansının şirketin tam yıl kazançlarını ve gelir büyümesini artırma potansiyelini etkilediğini belirtti.
Üçüncü çeyrekte Dockers, satışlarda %15’lik bir düşüş bildirdi. Bu arada Levi Strauss, maliyet kesme girişimleri ve ayakkabı ve Denizen markası gibi bazı iş kollarından çıkış dahil olmak üzere bir dönüşüm stratejisi uyguluyor. Bu önlemler, şirketin üçüncü çeyrek için düzeltilmiş kârının Wall Street tahminlerini 2 sent aşmasına katkıda bulundu.
VF Corp (NYSE:VFC) ve Nike (NYSE:NKE) gibi diğer giyim şirketleri de ürün tekliflerini ve toptancılar ve perakendecilerle olan ilişkilerini yeniden değerlendiriyor. Bu değişim, düzensiz talep ve sürekli enflasyonist baskılara bir yanıt niteliğinde.
Analistlerin Levi’nin gelecekteki beklentileri konusunda karışık görüşleri var. Telsey Advisory Group, Levi’nin temel işinin gücü ve Dockers için stratejik seçeneklerin değerlendirilmesi konusunda iyimserken, TD Cowen, Levi’nin uzun vadeli gelir büyüme hedeflerine ulaşmak için daha fazla tutarlılık göstermesi gerektiğine inanıyor ve bu görüş yatırımcılar tarafından da paylaşılıyor.
Değerleme açısından, Levi’nin gelecek 12 ay için ileriye dönük fiyat-kazanç oranı 14,96’dır. Bu rakam, Ralph Lauren (NYSE:RL) için 16,02 ve Nike için 27,26 ile karşılaştırıldığında, bu giyim şirketleri için farklı piyasa beklentilerini gösteriyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulundu.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.