Ekonomi

Bir İşe Başlamadan Önce Pazar Araştırması Yapmanız Gereken 9 Şey

Yeni bir iş kurma fikriniz varsa, bir iş kurmadan önce departmanınızı araştırmanız, rakiplerinizi bulup analiz etmeniz, riskleri anlamanız ve mali durumunuzu planlamanız değerlidir.

Peki pazar araştırması yaparken bilmeniz gerekenler nelerdir? Birlikte görelim! ?

1. Piyasayı fiyatlandırmak.

Bir işe başlamadan önce, ilk gireceğiniz pazara değer vermek çok gerçek bir hamle olacaktır. Bu pazardaki avantaj ve dezavantajları detaylı bir şekilde değerlendirmek size iş kurmak için gerçek bir yol haritası sağlayacaktır.

2. Rakiplerinizi ve payınızı bilin.

İşinize hakim olmak için faaliyet göstereceğiniz segmenti anlamanız gerekir. İş fikriniz ne kadar benzersiz olursa olsun, rakiplerinizin farkında olmalısınız. Şubenizin pazardaki konumunu ve rekabet ettiğiniz diğer firmaları tanıyarak işletmenizin pazarda nasıl fark yaratacağına odaklanın.

3. Hedef kitlenizi belirleyin.

Satacağınız esere veya vereceğiniz hizmete kimin ihtiyacı olduğunu anlayın. Başka bir deyişle, hedef kitlenizin kim olduğunu belirlemek için zaman ayırın. Cinsiyet, yaş, gelir ve meslek gibi müşterilerinizi tanımlayan birçok faktör vardır. Müşteri tabanınızın kim olduğunu bilmek, pazarlama ve satış stratejilerinizi doğru kişilere ulaştırmanıza yardımcı olacaktır. Bu yüzden müşterilerinize öncelik verin.

4. Bir İş Planı Yazın

Bir işe başlamadan önce yapmanız gereken ilk şeylerden biri bir iş planı yazmaktır. Bu plan işletmenizi, pazarınızı, uzmanlık seviyenizi, finansal ihtiyaçlarınızı ve nasıl para kazanılacağına dair tüm detayları içerecektir. Ek olarak, bu belge işletmeniz için bir odak noktası oluşturmak, en iyi profesyonelleri sizinle çalışmaya çekmek, sermayeyi artırmak ve elde tutmak için değerlidir.

5. İşletmenize fon sağlayın.

Bu işe başlamak için kullanacağınız sermayenin kaynağı nedir? Krediye mi ihtiyacınız var yoksa kendi sermayeniz mi var? Mülkünüzü nakit olarak ipotek mi ediyorsunuz? İşinizi kurar kurmaz satışlarınız olacak mı? Ne kadar sürede yararlanmaya başlayacaksınız? Bunların hepsi ele alınması ve dikkatlice cevaplanması gereken değerli sorulardır. Bu soruların cevaplarını iş planınıza dahil ettiğinizden emin olun.

6. Riskleri anlayın

Yeni bir iş girişimine başlamak kesinlikle bazı riskler taşıyacaktır. Bu noktada oluşabilecek riskleri anlamak, hesaplamak ve planlamak işinize başlamadan önce atmanız gereken adımların başında geliyor. Yani sektördeki potansiyel riskleri iyi değerlendirmeniz gerekiyor.

7. İşletmeniz için bir konum belirleyin.

İşinize başlamadan önce ofisinizin konumunu belirlemeniz gerekiyor. Bu sayede fiziksel bir alana sahip olacaksınız. Ardından ofisinizde ihtiyaç duyulacak telefon, internet gibi ilişkilerin kurulması için gerekli yerlere başvurularınızı yapınız.

8. Bir web varlığı oluşturun.

İşletmenizin konumunu belirleyip yerinizi sağlamlaştırdıktan sonra işletme adına uygun bir alan adı da almalısınız. Ardından, web sitenizi geliştirmeye ve çevrimiçi ürün veya hizmet satmaya hazır olduğunuzda, sitenin işle birlikte büyüyüp gelişebilmesi ve gelecekteki işlevleri destekleyebilmesi için mümkün olan en iyi web sitesi oluşturucuya yatırım yapın.

9. Bir pazarlama stratejisi oluşturun.

Bir işe başlamadan önce başarıyı garantilemek için atmanız gereken bir diğer adım da bir pazarlama stratejisi oluşturmaktır. Bu pazarlama stratejisi, yol boyunca daha uygun kararlar almanıza yardımcı olacak genel iş planınızı tamamlamanızı sağlayacaktır.

haber-baglar.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu